پیکاپ T9 جک رونمایی شد

پیکاپ T9

کمپانی های چینی امسال با سبد کاملی از محصولات به نمایشگاه پکن آمده اند. کمپانی «جک» هم در این نمایشگاه با خودروهای مختلفی حضور پیدا کرده که مهم ترین و جدیدترین آن ها پیکاپ T9 است.

جک T9 پیکاپی است که به عنوان جانشینی برای T8 در نظر گرفته شده و با لوازم آفرودی به نمایشگاه پکن آمده است. جک در پکن قصد دارد که قابلیت های آفرودی این خودرو را برجسته تر نشان دهد. چراغ های جلو در این خودرو به سبک طراحی سری X و بسیار مشابه به جک X7 طراحی شده ، جلو پنجره بسیار بزرگ آن به رنگ طوسی است که نشان جک با رنگ قرمز و با اندازه ای بزرگ در وسط آن قرار گرفته است.

در راستای سپر جلو و عقب ، دور تا دور خودرو فلاپ های برجسته پلاستیکی دیده می شود که به عضلانی تر شدن این پیکاپ بزرگ کمک کرده است. چراغ های روز در بالا و چراغ های اصلی جلو ، کمی پایین تر قرار گرفته و در قسمت پایینی سپر مه شکن ها دیده می شود. در مجموع طراحی این پیکاپ با لایه بندی بسیار و پیچیده تر از آن چیزی است که در T8 دیده می شود.

 

جک T9 با طول ۵۶۲۰  میلی متر ، ۱۹۶۵ میلی متر عرض و ۱۹۲۰ میلی متر ارتفاع  و فاصله محوری ۳۴۰۰ میلی متر می باشد. این اعداد نشان می دهد که با یک پیکاپ بزرگ سر و کار داریم و ابعاد از همه نظر نسبت به T8 افزایش داشته است. در نمای عقب این پیکاپ نکته خاصی در طراحی دیده نمی شود و المان های طراحی مشابه T8 است. البته این نسخه که مناسب برای آفرود است ، در قسمت بار با استفاده از باربند مخصوص و جای لاستیک یدک سعی شده جذابیت این پیکاپ بیش تر شود.

 

درون این پیکاپ طراحی کاملاً متفاوت است و با طراحی مدرن طرف هستیم. در وسط  صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات ، سرگرمی را در دسترس قرار دارد. المان های طراحی داخلی به کلی با آن چه در T8 دیده می شد متفاوت است. رنگ زمینه در طراحی داخلی قهوه ای و کرم است و در قطعاتی از طرح چوب استفاده شده که جلوه خاصی به طراحی داخلی داده است.

هنوز در مورد امکانات و آپشن های استاندارد این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده ، اما انتظار می رود این خودرو در نسخه فول به امکاناتی مثل رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی ، حالت تک دیفرانسیل عقب ، دو دیفرانسیل سبک ، دو دیفرانسیل سنگین ، ترمز دیسکی چهار چرخ ، قفل دیفرانسیل عقب ، چراغ روز ، استارت دکمه ای ، سیستم کنترل پایداری ، دو کیسه هوا ، دوربین ۳۶۰ درجه ، سنسور باد لاستیک ، نمایشگر لمسی اندروید ، کروزکنترل ، سیستم تهویه الکتریکی اتوماتیک ، تریم داخلی چرم ، استارت دکمه ای ، شیشه ها و آینه های برقی و … مجهز باشد.

 

جک T9 به پیشرانه های ۲ لیتر توربو بنزینی و ۲٫۵  لیتر توربو دیزلی مجهز خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتر توربو در این خودرو ، نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را تولید می کند. در مورد پیشرانه دیزلی هم انتظار می رود همین میزان قدرت را داشته باشیم. البته میزان گشتاور در پیشرانه دیزلی بیش تر خواهد بود.

با توجه به اطلاعات موجود ، «کرمان موتور» عرضه KMC T8 را از اواخر مهر ۹۹ آغاز خواهد کرد و این پیکاپ دودیفرانسیل از ابتدای زمستان سال جاری پا به جاده های کشور خواهد گذاشت. منابع آگاه می گویند که کرمان موتور در قرارداد جدیدش با کمپانی جک (JAC) ، بحث مشارکت در مباحث فنی و مهندسی را درنظر گرفته و برای همین توانسته با تغییراتی در ساختار فنی و امکانات این خودرو ، امتیاز نام گذاری و نصب نشان تجاری خود را بر روی جک T8 به دست آورد. اکنون با رونمایی از T9 شاید پس از تولید T8 مدل جدیدتر یعنی T9 هم در ایران تولید شود.

 

 

 

منبع : اسب بخار