نیسان Proto 400Z با پیشرانه تویین توربو معرفی شد

نیسان Proto 400Z

نیسان ۴۰۰Z به عنوان یکی از موردانتظارترین خودروهای سال ۲۰۲۰ و جانشین مستقیم  ۳۷۰Z ، در نسخه اولیه رونمایی شد. نیسان ۳۷۰Z برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و از آن زمان تاکنون ، به یکی از خودروهای محبوب ژاپنی بازها تبدیل شده است. اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از تولید و عرضه این خودرو ، جانشین ۳۷۰Z با نام ۴۰۰Z در نسخه اولیه و با نماد Proto  رونمایی شده است. به گفته نیسان ، ۴۰۰Z به عنوان یک خودروی اسپرت مدرن با ظاهری نوستالژیک طراحی شده است.

 

بسیاری از ویژگی های بدنه همچون رنگ زرد ، چراغ های بیضی کشیده ، سقف فست‌بک و فرم صندوق عقب ، همگی از طراحی نیسان / داتسون ۲۴۰Z در دهه ۷۰ میلادی الهام گرفته شده است. جلو پنجره خودرو نیز از طراحی مدل های ۳۵۰Z و ۳۷۰Z الگوبرداری شده تا خودروی اسپرت جدید نیسان بیانگر طراحی ۵۰ ساله سری خودروهای Z باشد.

در قسمت عقب شاهد طراحی مدرن چراغ ها با الهام از مدل ۳۰۰ZX هستیم. نصب دو چراغ جداگانه LED با قالب تیره رنگ در قسمت عقب ، ظاهر جذابی را برای نیسان ۴۰۰Z Proto ایجاد کرده است. خروجی های اگزوز دوگانه ، رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی و قطعات فیبرکربنی شامل بادشکن جلو ، والانس عقب و رکاب های کناری از دیگر نکات قابل توجه بدنه به شمار می روند.

Nissan Z

 

به گفته آلفونسو آلبایسا:

«طراحان ما تحقیقات فراوانی را در زمینه عوامل موفقیت در هر نسل سری خودروهای Z انجام دادند. در نهایت ، تصمیم گرفتیم مدل Z Proto بین نسل های مختلف Z سفر کند و در عین حال ، دیدی به آینده نیز داشته باشد.»

از نظر ابعاد بدنه ، نیسان ۴۰۰Z دارای ۴۳۸۲ میلی متر طول ، ۱۸۴۹ میلی متر عرض و ۱۳۱۱ میلی متر ارتفاع است. در مقایسه با مدل  ۳۷۰Z ، طول بدنه به میزان ۱۲۷ میلی متر و عرض آن به میزان ۵ میلی متر افزایش یافته است. با این وجود، ارتفاع خودرو به میزان ۵ میلی متر کاهش را تجربه کرده است.

برخلاف بدنه خودرو که به صورت مدرن کلاسیک طراحی شده، کابین ۴۰۰Z از طراحی پیشرفته و به روز بهره می برد. دو نمایشگر دیجیتالی برای پشت آمپر و سیستم سرگرمی در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می کند. با استفاده از دوخت زردرنگ و ترکیب آن با رنگ تیره ، ظاهر جذابی را در کابین مشاهده می کنیم.

گیج های نیسان ۴۰۰Z نیز طراحی مشابه با مدل ۳۷۰Z و سایر خودروهای اسپرت نیسان دارد. کابین مدل مذکور با همکاری متخصصان تیم موتوراسپرت نیسان طراحی شده تا کارایی لازم برای مصرف شهری و پیست مسابقه ایجاد شود.

به گفته نیسان، ۴۰۰Z از پیشرانه ۶ سیلندر تویین توربو بهره خواهد برد. یکی از نکات جالب پیرامون مشخصات فنی خودرو، هماهنگی پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی است. تاکنون میزان قدرت و گشتاور دقیق پیشرانه منتشر نشده ، اما به گفته مسئولان نیسان، ۴۰۰Z قدرتمندتر از ۳۷۰Z خواهد بود.

پیشرانه به کاررفته در ۴۰۰Z احتمالاً با اینفینیتی Q60 Red Sport 400 مشابه خواهد بود. اگر این طور باشد ، این مدل قدرتی نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار و ۴۷۴ نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که مدل کنونی ۳۷۰Z با بهره گیری از پیشرانه ۳٫۷ لیتری ۶ سیلندر ، ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

 

تاکنون مشخص نشده که نسخه تولیدی نیسان ۴۰۰Z چه زمانی به بازار عرضه می شود. این خودرو یکی از ۱۰ محصول جدید نیسان است که در برنامه ۲۰ ماهه این شرکت دیده می شود. افزون بر این ، نیسان به تازگی اعلام کرده که خودروی اسپرت جدید این شرکت در بازار اروپا عرضه نخواهد شد. در سبد محصولات جدید نیسان خودروهایی همچون کراس اوور الکتریکی آریا، روگ (ایکس تریل) جدید و قشقایی دیده می شود.

 

 

 

منبع : اسب بخار