با توجه به گستردگی گروههای کالای ارایه شده در چارسوپلاس ، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند ، دارای ضمانت سلامت فیزیکی هستند و به دلایلی همچون مسائل بهداشتی و … ، مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند. این اقلام شامل انواع پوشاک ، کفش ، زیورآلات ، لوازم آرایشی و بهداشتی و … می باشد. بدیهی است در صورت مشاهده مغایرت در مشخصات و یا عدم سلامت فیزیکی این گونه کالاها باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تحویل به واحد خدمات پس از فروش چارسوپلاس این مغایرت یا آسیب فیزیکی اطلاع داده شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه از طرف چارسوپلاس ، همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شدهاند نیز مشمول ۷ روز ضمانت تعویض نمی باشند.
برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند ، چارسوپلاس ۷ روز فرصت برای بازگشت در نظر گرفته است.
۱- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:
این تفاوت ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری باید به چارسوپلاس اطلاع داده شود. در صورتی که این تفاوت از روی جعبه (رنگ ، مشخصات فنی و …) قابل تشخیص باشد ، کالا باید بدون استفاده و به صورت پلمپ به همراه جعبه اصلی کالا به چارسوپلاس بازگردانده شود و در صورت باز شدن پلمپ یا استفاده از کالا و یا دور انداختن جعبه اصلی کالا امکان رسیدگی به درخواست مشتری وجود ندارد.
کارشناسان بخش فنی چارسوپلاس ظرف مدت حداکثر ۷۲ ساعت پس از دریافت کالا به بررسی تفاوت پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، وضعیت سفارش به “مسترد شد” تغییر پیدا کرده و مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود. بدیهی است در این حالت به دلیل اشتباه مشتری ، هزینه ارسال مجدد ، بر عهده مشتری می باشد.
۲- وجود ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده :
اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به چارسوپلاس اطلاع داده شود. این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری (شامل:شکستگی،خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست خریدار از کالا ایجاد شود ، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیر معمول ، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) میشود.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط چارسوپلاس ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد. لازم به ذکر است کالاهایی که دارای ضمانت نامه می باشند در صورتی که اشکال ذکر شده توسط مشتری اشکالات فنی باشند ، می بایست برای استفاده از ضمانت نامه موجود به مرکز خدمات پس از فروش شرکت مربوطه ارسال گردد.
۳- کالای خریداری شده ، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد :
– آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ، به خدمات پس از فروش چارسو پلاس از طریق تلفن و یا ایمیل اطلاع داده شود.
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به چارسو پلاس بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، در صورت موجود بودن ، کالا برای مشتری تعویض می گردد و یا مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.
۴- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:
اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد ، باید هر چه سریعتر به واحد پیگیری سفارشات چارسوپلاس (۳۴۵۷۲۵۳۸-۰۳۱) اطلاع داده شود ، در غیر این صورت حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری ، پس از دریافت سفارش باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش چارسو پلاس اطلاع داده شود. برای انصراف از خرید توجه داشته باشید که پس از هماهنگی با کارشناسان خدمات پس از فروش چارسو پلاس ، سفارش را بدون باز کردن و دقیقا به همان شکل دریافتی و تنها با تغییر آدرس گیرنده و فرستنده ، می بایست به چارسو پلاس بازگردانده شود. لازم به ذکر است بازگشت مبلغ پرداختی منوط به عدم استفاده و تغییر در سفارش می باشد.
مجموعه چارسوپلاس کالاهایی که هیچ کدام از گزینه های بالا را شامل نمی شود مرجوع نمی کند و در شرایط خاص برگرداندن آن پس از تایید کارشناسان خدمات پس از فروش امکان پذیر می باشد ، چرا که کالاهای خاص از این شرایط مثتثنی می باشند که فقط با تایید کارشناسان مرجوع خواهند شد.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در شرایط اولیه خود و به صورت پلمپ (در صورت امکان تشخیص) باشد ، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ، ارسال شود.
همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد ، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
۵- اگر در اثر حمل و نقل ، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد :
در صورتی که آسیب قبل از تحویل گرفتن بسته قابل مشاهده باشد ، مشتری می تواند از تحویل گرفتن بسته خودداری نماید تا کالا برای بررسی و ارسال مجدد به چارسو پلاس مرجوع شود.
از آنجا که تمامی کالاها بصورت استاندارد در چارسو پلاس بسته بندی می شود و تحویل به موسسات حمل و نقل معتبر می شود ، هرگونه آسیب در حمل و نقل به عهده ی موسسه حمل و نقل کننده می باشد و چارسو پلاس تنها در صورت تایید شرکت حمل و نقل کننده خسارت را جبران می نماید.
کالای آسیب دیده باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه همه ی متعلقات و لوازم جانبی به انضمام صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده به چارسو پلاس ارسال شود.
کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت این گونه کالاها به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، کالا برای مشتری تعویض می گردد. لازم به ذکر است که در غیر این صورت ، هزینه برگشت کالا به چارسو پلاس از مبلغ پرداختی که شامل هزینه ارسال + مجموع مبلغ کالا و یا کالاهای فاکتور می باشد ، کسر و مابقی این مبلغ به حساب مشتری مسترد می گردد.
لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش چارسو پلاس جداً ، خودداری نمایید.
– برای ارسال ، باید کالا به خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل – ریموت – باطری – دفترچه راهنما – کارت گارانتی – کارت بیمه – بند – قطعات بسته بندی و … به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم ، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
– فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن اشکال مشاهده شده را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار ، همراه سفارش ارسال نشده باشد ، از پیش فاکتور ایمیل شده ، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانهای بنویسید.
– اگر ساکن شهر اصفهان هستید ، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا ، با پشتیبانی چارسو پلاس تماس بگیرید و در صورتی که ساکن سایر شهرهای کشور هستید ، برای بازگرداندن کالا ابتدا با پشتیبانی چارسو پلاس تماس بگیرید و مطابق راهنمایی کارشناسان پشتیبانی ، کالا را ارسال نمایید.
– کالای خریداری شده را داخل پاکت و یا کارتن جداگانهای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.
– بسته خود را به آدرس اصفهان – اصفهان – خیابان کاوه – خیابان دکتر غرضی – خیابان خردمند – کد پستی : ۸۱۹۶۳۴۱۷۳۲ ارسال کنید.
– اگر ایراد فنی ، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری ، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش چارسو پلاس برسد ، هزینههای ارسال به عهده چارسو پلاس است و هزینه انجام شده جهت بازگرداندن کالا به حساب خریدار واریز می گردد.
– در صورت انصراف از خرید یا تایید نشدن ایراد و مغایرت توسط کارشناسان چارسوپلاس ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا ، به عهده مشتری می باشد.
– کارشناسان خدمات پس از فروش چارسو پلاس ایراد های اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان چارسو پلاس تایید شود ، کالا تعویض و یا مشکل آن برطرف خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار چارسو پلاس است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا ، موجودی آن به اتمام برسد ؛ چارسو پلاس بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را برای ایشان ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر ، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور ) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر ، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر ، چارسو پلاس تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط چارسو پلاس ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد.
همچنین برای رفع ایراد بین ۱۰ الی ۲۰ روز بسته به نوع خدمات شرکت ضمانت کننده زمان خواهد برد.
– کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات ، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولیدکننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در چارسو پلاس هستند ، لذا علیرغم تصور آنکه تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) میتواند خیلی سریع انجام شود ، ولی در عمل رعایت رویههای تست زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا ۲۴ الی ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است ، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
– از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
الف ) باز کردن پلمپ دستگاه به هر علت
ب ) مهم ترین نکته این است که بعضی از مشتریان به اشتباه فکر می کنند که اگر تا ۷ روز از خرید کالا نگذشته باشد ، می توانند کالای خود را بدون دلیل فنی عودت دهند ، در حالی که مسئولیت انصراف از خرید با چارسو پلاس نمی باشد. صرفا کالاها با شرایط ذکر شده در بالا قابل برگشت یا تعویض می باشند . لذا قبل از خرید کاملا مطمئن شده و سپس خرید خود را انجام دهید.
ج ) در مورد صفحات نمایش از قبیل لپ تاپ ، مانیتور و … نیز تا ۵ پیکسل سوخته از صفحه نمایش شامل ضمانت نمی شود.
-درصورت تایید کارشناسان فنی و پشتیبانی چارسوپ لاس به عودت وجه ، مشتری حتما باید از طریق ایمیل ثبت نام شده اطلاع رسانی کرده و شماره شبای بانکی را فقط به نام خود اعلام نماید.
ملاک عمل و اقدام چارسو پلاس ، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش این مجموعه می باشد.
شما مشتری گرامی می توانید در ساعات کاری مجموعه با شماره تلفن ۰۳۱۳۴۵۷۲۵۳۸ (خدمات پس از فروش چارسوپلاس) تماس بگیرید .