با توجه به اهمیت رضایت مشتری برای مجموعه چارسوپلاس ، هدف تمام پرسنل این مجموعه ایجاد لذت از انتخاب چارسوپلاس برای مشتریان عزیز می باشد. در همین راستا جهت حل مشکلات احتمالی مشتریان عزیز ، پس از فروش کالا ، مجموعه قوانینی که خدمات پس از فروش نامیده می شوند را پیش بینی کرده ایم.

با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در چارسو پلاس ، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند ، دارای ضمانت سلامت فیزیکی هستند و مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند.این اقلام شامل انواع پوشاک و زیورآلات و … می باشد. بدیهی است در صورت مشاهده مغایرت یا عدم سلامت فیزیکی این گونه کالاها باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تحویل به واحد خدمات پس از فروش چارسوپلاس اطلاع داده شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد.

اقلامی که به عنوان هدیه‌ از طرف چارسوپلاس ، همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده‌اند نیز مشمول ۷ روز ضمانت تعویض نمی باشند.

برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، چارسوپلاس ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

 

 شرایط استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت کالا :

۱-اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

این تفاوت ظرف مدت  ۲۴ ساعت کاری باید به چارسوپلاس اطلاع داده شود.در صورتی که این تفاوت از روی جعبه (رنگ ، مشخصات فنی) قابل تشخیص باشد ، کالا باید بدون استفاده و به صورت پلمپ به چارسوپلاس بازگردانده شود در صورت باز شدن پلمپ یا استفاده از کالا امکان رسیدگی به درخواست مشتری وجود ندارد.

کارشناسان بخش فنی چارسوپلاس ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی تفاوت پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، در صورت موجود بودن ، کالا برای مشتری تعویض می گردد و یا مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.

۲-وجود ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده :

اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۱ روز کاری پس از دریافت کالا ، به چارسوپلاس اطلاع داده شود. این سرویس اشکال‏‏‌های فنی  و ظاهری ( شامل : شکستگی ، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی ) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود ، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی ، نصب و راه اندازی ، تنظیمات ، کاربرد غیر معمول ، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا ( قید شده در دفترچه راهنمای کالا ) را شامل می‌شود.

 پس از دریافت و پذیرش کالا توسط چارسوپلاس  ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد. لازم به ذکر است کالاهایی که دارای ضمانت نامه می باشند در صورتی که اشکال ذکر شده توسط مشتری اشکالات فنی باشند ، می بایست برای استفاده از ضمانت نامه موجود به مرکز خدمات پس از فروش شرکت مربوطه ارسال گردد.

۳- کالای خریداری شده ، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:

– آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش چارسوپلاس از طریق تلفن و یا ایمیل اطلاع داده شود.

لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به چارسوپلاس بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، در صورت موجود بودن ، کالا برای مشتری تعویض می گردد و یا مبلغ آن به مشتری گرامی بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید کارشناسان نیز کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.

۴- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد ، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات چارسوپلاس (۳۴۵۷۲۵۳۸-۰۳۱) اطلاع داده شود ، در غیر این صورت حداکثر تا ۱ روز کاری‏ ، پس از دریافت سفارش باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع داده شود. برای انصراف از خرید توجه داشته باشید که پس از هماهنگی با کارشناسان خدمات پس از فروش چارسوپلاس سفارش را بدون بازکردن و دقیقا به همان شکل دریافتی و تنها با تغییر آدرس گیرنده و فرستنده ، به چارسوپلاس می بایست بازگردانده شود. لازم به ذکر است بازگشت مبلغ پرداختی منوط به عدم استفاده و تغییر در سفارش می باشد.

مجموعه چارسوپلاس کالاهایی که هیچ کدام از گزینه های بالا را شامل نمی شود مرجوع نمی کند و در شرایط خاص برگرداندن آن پس از تایید کارشناسان خدمات پس از فروش امکان پذیر می باشد ، چرا که کالاهای خاص از این شرایط مثتثنی می باشند که فقط با تایید کارشناسان مرجوع خواهند شد.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در شرایط اولیه خود و به صورت پلمپ (در صورت امکان تشخیص) باشد ، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ، ارسال شود.

همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد ، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

۵- اگر در اثر حمل و نقل ، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد :

در صورتی که آسیب قبل از تحویل گرفتن بسته قابل مشاهده باشد ، مشتری می تواند از تحویل گرفتن بسته خودداری نماید تا کالا برای بررسی و ارسال مجدد به چارسوپلاس مرجوع شود.

از آنجا که تمامی کالاها بصورت استاندارد در چارسوپلاس بسته بندی می شود و تحویل به موسسات حمل و نقل معتبر می شود ، هرگونه آسیب در حمل و نقل به عهده ی موسسه حمل و نقل کننده می باشد و چارسوپلاس تنها در صورت تایید شرکت حمل و نقل کننده خسارت را جبران می نماید.

کالای آسیب دیده باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه همه ی متعلقات و لوازم جانبی به انضمام صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده به چارسوپلاس ارسال شود.

کارشناسان فنی ظرف مدت ۷۲ ساعت از دریافت کالا به بررسی ایراد پرداخته و در صورت تایید کارشناس مربوطه ، کالا برای مشتری تعویض می گردد. در غیر این صورت ، کالا برای مشتری پس فرستاده می شود.

 

  کالا را چطور ارسال کنید؟

  لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

–  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش چارسوپلاس جداً ، خودداری نمایید.

–  برای ارسال ، باید کالا به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل – ریموت – باطری – دفترچه راهنما – کارت گارانتی – کارت بیمه – بند –  قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

–  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

–  فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن اشکال مشاهده شده را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار ، همراه سفارش ارسال نشده باشد ، از پیش فاکتور ایمیل شده ، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

–  اگر ساکن اصفهان هستید ، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا ، با چارسوپلاس تماس بگیرید.

–  در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید ، برای بازگرداندن کالا با چارسوپلاس تماس بگیرید.

–  کالای خریداری شده را داخل پاکت یا کارتن جداگانه‌ای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.

–  بسته خود را به آدرس اصفهان – اصفهان – خیابان کاوه – خیابان دکتر غرضی – خیابان خردمند – کد پستی : ۸۱۹۶۳۴۱۷۳۲ ارسال کنید.

 

محاسبه هزینه ارسال:

–  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش چارسوپلاس برسد ، هزینه‌های ارسال به عهده چارسوپلاس است و  هزینه انجام شده جهت بازگرداندن کالا به حساب خریدار واریز می گردد.

–  در صورت انصراف از خرید ، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان چارسوپلاس ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا ، به عهده مشتری می باشد.

 چگونگی روند رسیدگی به درخواست مشتری پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش :

–  کارشناسان خدمات پس از فروش چارسوپلاس ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان چارسوپلاس تایید شود ، کالا تعویض یا مشکل آن برطرف خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار چارسوپلاس است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا ، موجودی آن به اتمام برسد؛ چارسوپلاس بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر ، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور ) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر ، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر ، چارسوپلاس تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

–  اتمام موجودی کالا در مراحل تعویض و مرجوعی ، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و چارسوپلاس در قبال تهیه همان کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا  – درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

–  پس از دریافت و پذیرش کالا توسط چارسوپلاس ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد.

همچنین برای رفع ایراد بین ۱۰ الی ۲۰ روز بسته به نوع خدمات شرکت ضمانت کننده زمان خواهد برد.

–  کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات ، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در چارسوپلاس هستند ، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا ۲۴ الی ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است ، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

–  از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

 

مواردی که شامل شرایط عودت نمی شود :

الف ) باز کردن پلمپ دستگاه به هر علت

ب ) مهم ترین نکته این است که بعضی از مشتریان به اشتباه فکر می کنند که اگر تا ۷ روز از خرید کالا نگذشته باشد ، می توانند کالای خود را بدون دلیل فنی عودت دهند ، در حالی که مسئولیت انصراف از خرید با چارسوپلاس نمی باشد.  لذا قبل از خرید کاملا مطمئن شده و  سپس خرید خود را انجام دهید.

ج ) در مورد صفحات نمایش از قبیل لپ تاپ ، مانیتور و … نیز تا ۵ پیکسل سوخته از صفحه نمایش شامل ضمانت نمی شود.

-درصورت تایید کارشناسان فنی و پشتیبانی چارسوپلاس به عودت وجه ، مشتری حتما باید از طریق ایمیل ثبت نام شده اطلاع رسانی کرده و شماره شبای بانکی را فقط به نام خود اعلام نماید.

ملاک عمل و اقدام چارسوپلاس ، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش چارسوپلاس می باشد.


درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

شما مشتری گرامی می توانید در ساعات کاری مجموعه با شماره تلفن ۰۳۱۳۴۵۷۲۵۳۸ (خدمات پس از فروش) تماس بگیرید و یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” برای خدمات پس از فروش ارسال نمایید.